سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد
سرخط خبرها

انتقال عجیب تیم خراسان رضوی به مازندران در لیگ کشتی|ضربه فنی!

  • کد خبر: ۵۱۷۸۳
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
انتقال عجیب تیم خراسان رضوی به مازندران در لیگ کشتی|ضربه فنی!
انتقال عجیب تنها امتیاز خراسان رضوی در لیگ برتر کشتی آزاد به استان مازندران موجب تعجب علاقه‌مندان به کشتی در خراسان شده است.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر کشتی از امروز آغاز می‌شود و اتفاق شوکه‌کننده برای مشهدی‌ها، واگذاری سهمیه تیم فرش ایران، تنها‌ نماینده استان در لیگ، به مازندران است! تیم فرش که در دور رفت با حضور کشتی‌گیران جوان مشهدی و با هدایت کادر فنی تمام مشهدی در رقابت‌ها شرکت کرده بود، حالا گویا بعد از نتایج ضعیف و به خواست اسپانسر به مازندران رفته است.
 
ماجرای حضور دقیقه‌نودی تیمی از مشهد در لیگ برتر کشتی و انتقال دقیقه نودی آن در دور برگشت، پُر از ابهام‌های قانونی و البته نشان‌دهنده وضعیت کشتی استان است؛ استانی که سال گذشته با دبدبه و کبکبه و صرف هزینه ها‌ی زیاد و جذب مهره‌های بزرگ در لیگ شرکت کرد (که به جایی نرسید)، ولی امسال همان تیم نصفه‌نمیه را هم از دست داد! فرش قرمزی که در ابتدای لیگ فدراسیون ناغافل زیر پای مشهدی‌ها پهن کرد و حالا خودش آن را از زیر پای مشهدی‌ها کشید و تقدیم مازنی‌ها کرد!

مشهد، ناجی لیگ آشفته

اعلام موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا با آغاز فعالیت‌های کشتی کشور در سطح برگزاری لیگ آن‌قدر خوش‌حال‌کننده بود که مدیران فدراسیون را از حول حلیم در دیگ بی‌تدبیری انداخت؛ چنان‌که بخواهند لیگ را با هر کیفیتی و به‌هر‌شکلی برگزار کنند. تعداد کم تیم‌های متقاضی برای حضور در این رقابت‌ها در شرایط بد اقتصادی متأثر از دوران کرونا، عاملی شد تا در دقیقه‌۹۰ علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون، از مسئولان باشگاه مقاومت بخواهد در لیگ تیم‌داری کند!
 
تیم‌داری که بیشتر از سر رفاقت و فقط برای تکمیل‌شدن تعداد تیم‌های شرکت‌کننده و اعتبار‌بخشیدن کمی به رقابت‌ها بود. در‌این‌میان مسئولان سازمان لیگ کشتی با مدیران باشگاهی در مشهد به این توافق رسیدند تا کشتی‌گیران نوجوان و جوان خود را برای میدان‌دیدن و پُر‌کردن این خلأ در قالب نام «مقاومت» به مسابقات بفرستند. برادران نادری‌خادم که فرصت را برای میدان‌دادن به بچه‌های باشگاهشان مغتنم دیدند، ۱۷ کشتی‌گیر را روانه لیگ برتر کردند تا ناجی لیگی باشند که بعد از صدور مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا سراسیمه و آشفته پا گرفته بود.

بی‌پولی، فصل مشترک تمام سریال‌های ورزش

باشگاه مقاومت از همان روز اول با اعلام این مسئله که پولی برای اسپانسرینگ ندارد، تلاش کرد تا زیر بار مالی این تیم‌داری نرود و البته مربیان مشهدی و کشتی‌گیران نوجوان و جوانشان هم قرارداد سفید با تیم امضا کردند؛ اما در وقت‌های اضافه به‌یک‌باره سر‌و‌کله اسپانسری برای پول‌خرج‌کردن در لیگ آشفته پیدا شد. مدیران فدراسیون برای رونق‌گرفتن لیگشان دست‌به‌کار شدند.
 
عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس سازمان لیگ کشتی، در‌این‌باره گفت: مجموعه فرش ایران به‌عنوان اسپانسر پا پیش گذاشته بود و با توجه به تمایل‌نداشتن مقاومت به تیم‌داری، ترجیح دادیم تیم مشهد را به فرش ایران بدهیم.
اتفاقی که شاید به‌ظاهر خوب بود؛ اما تیم مشهدی آن‌قدر قوی نبود که بتواند با عملکردش در دور رفت برای اسپانسر آورده معنوی داشته باشد. همین شد که فرش ایرانی‌ها در پایان دور رفت تصمیم دیگری گرفتند.

فرشی که جمع شد

فرش قرمز فدراسیون با پایان‌یافتن دور رفت بلافاصله از زیر پای مشهدی‌ها جمع شد. فرش ایران با اعلام این مسئله که می‌خواهد تیم قوی‌تری در دور برگشت داشته باشد، از فدراسیون خواست تا اجازه انتقال تیم به مازندران را بدهد. مسلم نادری‌خادم، یکی از مربیان تیم مشهد، در‌این‌باره گفت: فرشی‌ها معتقد بودند کشتی‌گیران مازنی می‌توانند در دور برگشت نتایج بهتری را رقم بزنند. از طرفی آن‌ها می‌خواستند ۲ کشتی‌گیر گرجستانی را هم جذب کنند.
اتفاقی که افتاد و مدیران فرش ایران دست‌به‌جیب شدند و «بلکا لومتادزه»، قهرمان جهان در سال‌۲۰۱۹ در وزن ۶۱‌کیلوگرم و «ایرکلی متسیتوری»، دارنده مدال برنز جهان در سال‌۲۰۱۹ در وزن ۹۲‌کیلوگرم، را به ایران آوردند.

کشتی‌گیران مشهدی به خانه برگشتند

سیاست فدراسیون کشتی در قبال برگزاری لیگ برتر مشخص است: «خواست اسپانسر به هر قیمت ممکن»! اتفاقی که موانع قانونی را از سر راه تیم‌ها برمی‌دارد. به گفته نصیرزاده، رئیس سازمان لیگ کشتی، هر تیم در لیگ برتر می‌تواند ۲۵ کشتی‌گیر داشته باشد و تیم مشهد در دور رفت با ۱۷ کشتی‌گیر مشهدی در رقابت‌ها حاضر شده بود. ۱۷ کشتی‌گیری که در دور برگشت تنها قرار است ۲ نفر از آن‌ها در تیم انتقال‌یافته به مازندران باقی بمانند. رئیس سازمان لیگ کشتی درباره اینکه آیا این اتفاق قانونی است، اظهار کرد: تیم مشهد در دور رفت ۸ جای خالی داشت که کادر فنی مازندرانی فرش ایران در دور برگشت می‌تواند ۸ کشتی‌گیر از مازندران یا هر جای دیگر ایران به خدمت بگیرد.
 
از طرفی از لیست دور رفت هم حق ۵ تغییر را دارند؛ یعنی ۱۲ کشتی‌گیر مشهدی در فهرست باقی می‌مانند. این درحالی است که اکبر خجسته، سرمربی مازنی تیم فرش ایران، در‌این‌باره اظهار کرد: ما با ۱۳ کشتی‌گیر در رقابت‌های دور برگشت شرکت می‌کنیم. وی افزود: راستش را بخواهید کشتی‌گیران مشهدی که در دور رفت به میدان رفتند، همه هم خیلی جوان بودند و بی‌تجربه و هم کیفیت پایینی داشتند. مسلم نادری‌خادم، مربی تیم مشهدی دور رفت، در‌این‌باره گفت: تا‌جایی‌که من می‌دانم، مجید ساده و محمد خلاقی، تنها‌مشهدی‌های هستند که در تیم مازنی دور برگشت باقی می‌مانند.

وقتی هیچ‌کس دلش نسوخت!

حضور غافل‌گیرانه تیم مشهدی در لیگ برتر کشتی آن‌قدر خودسرانه و بی‌خبر بود که همان‌موقع رئیس هیئت کشتی خراسان‌رضوی خود و هیئت متبوعش را از هر‌گونه تیم‌داری در لیگ کنار کشید و اعلام کرد: هر باشگاهی می‌تواند برای شرکت در لیگ برتر نامه بزند و ما هم به‌عنوان هیئت تنها وظیفه داریم آن باشگاه را به فدراسیون معرفی کنیم. این صحبت‌های مسعود ریاضی، کاملا مؤید این مطلب بود که هیئت نمی‌خواهد در امورات این تیم مشهدی دخالتی داشته باشد. شاید به‌همین‌خاطر است که بعد از کنار‌گذاشتن غافل‌گیرانه‌تر تیم در آغاز دور برگشت هم هیئت کشتی خراسان هیچ کوششی نکرد تا سهمیه به‌همان‌سادگی که به دست آمده بود، از دست برود!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->